Oriental Design

woocommerce

Podstawy obsługi WooCommerce – Przewodnik dla początkujących

Spis treści

WooCommerce to jedno z najpopularniejszych rozszerzeń dla WordPressa, umożliwiające szybkie stworzenie sklepu internetowego. W tym poradniku przeprowadzimy Cię przez podstawową konfigurację, zarządzanie produktami, obsługę zamówień oraz kluczowe ustawienia, które pomogą Ci efektywnie prowadzić sprzedaż online.

Wstęp oraz ogólne ustawienia woocommerce

Po zalogowaniu się do panelu Word Press na pasku narzędzi po lewej stronie będzie znajdować się opcja pt. „WooCommerce”.

Klikając w tę opcję otworzy się okno wstępnej konfiguracji sklepu WooCommerce w której to możesz przejść przez proste kroki personalizacji sklepu oraz wstępnych ustawień przez, które przeprowadzi Cię sam WooCommerce.

Kolejną sekcją są ustawienia ogólne WooCommerce w których to można ustawić adres firmy, docelowy kraj oraz region sprzedaży, włączyć naliczanie podatku, włączyć możliwość tworzenia kuponów rabatowych oraz walutę którą ma posługiwać się sklep. 

Powyższe ustawienia są kluczowe dla prawidłowego działania sklepu dlatego zalecamy ustawienie ich w pierwszej kolejności!

dodawanie/edycja produktów oraz kategorii

Konfiguracja oraz dodawanie produktów jest realizowane poprzez zakładkę produkty, która znajduje się zaraz pod zakładką WooCommerce. W tej zakładce będą także wyświetlane wszystkie twoje produkty!

Aby dodać produkt kliknij w opcję „Dodaj produkt” lub jeśli nie masz jescze żadnych produktów w przycisk „Utwórz produkt”.

Jeżeli posiadasz plik eksportu produktów z np. Wcześniejszego sklepu możesz kliknąć opcję „Rozpocznij import” co pozwoli na zaimportowanie wszystkich produktów z poprzedniego sklepu.

Tworzenie Produktu

Po kliknięciu w opcję „Dodaj produkt” zostaniesz przeniesiony do panelu tworzenia produktu gdzie możesz ustawić zdjęcie produktu, opis, tytuł, cenę, kategorię, oraz skonfigurować rzeczy takie jak ilość produktu w magazynie, koszt przesyłki, wagę, numer SKU oraz włączyć lub wyłączyć opcję zostawiania opinii o produkcie. 

Pierwsze dwa okna umożliwią ci ustawienia tytułu oraz opisu produktu. Ustawienie zdjęcie produktu możesz ustawić klikając w opcję „Ustaw obrazek produktu” po prawej stronie panelu lub możesz dodać wiele zdjęć w opcji „Dodaj galerię obrazków produktu”. Po prawej stronie panelu znajdziemy także zakładkę „Kategorie produktu” dzięki któremu możemy nadać każdemu produktowi konkretną kategorię. (W dalszej części tego poradnika znajdziesz także jak stworzyć oraz skonfigurować kategorię).

Sekcja „Ogólne” pozwoli ci ustawić cenę oraz zaplanować cenę promocyjną produktu.

Sekcja „Magazyn” pozwala na ustawienie numeru SKU produktu oraz rzeczy takich jak: ilość w magazynie, opcji zezwalania na zamówienie oczekujące oraz ograniczenie sprzedaży produktu do jednej sztuki na zamówienie.

W sekcji „Wysyłka” możesz ustawić wagę oraz wymiary produktu, które mają istotny wpływ na koszt wysyłki w firmie kurierskiej. Znajduje się tutaj też opcja klasy wysyłkowej której ustawienie będzie konieczne do określenia konkretnego sposobu wysyłki, ma to zastosowanie np. Przy produktach o duzych gabarytach.

Ostatnią sekcją są ustawienia zaawansowane które pozwolą ci ustawić np. Notatkę do zakupu danego produktu, kolejność w menu czy też włączyć opcję zostawiania opinii o produkcie.

Edycja Produktu

Po wejściu w zakładkę „Wszystkie produkty” zostaną wyświetlone wszystkie produkty, które znajdują się na sklepie. By edytować jakiś produkt kliknij opcję „Edytuj” co przeniesie cię do panelu edycji produktu, który jest dokładnie tym samym panelem w, którym się tworzy oraz konfiguruje produkty.

Tworzenie oraz edycja kategorii

Aby stworzyć lub edytować kategorię wejdź w opcję „Kategorie” w zakładce „Produkty”.

W panelu „Kategorie” będą wyświetlane wszystkie kategorie, które znajdują się na sklepie. Z tego panelu możesz także je dodawać oraz edytować.

Dodawanie kategorii jest realizowane poprzez formularze po lewej stronie w głównym oknie kategorii. Najważniejsze pola, które muszą być wypełnione  to Nazwa Kategorii oraz Uproszczona Nazwa, która powinna odpowiadać głównej nazwie kategorii oraz nie może być podana za pomocą polskich znaków oraz spacji. Możesz także ustawić Kategorię Nadrzędną, która będzie wyżej w hierarchii kategorii.

Po wypełnieniu odpowiednich pól zatwierdź utworzenie kategorii przyciskiem „Utwórz kategorię”.

By edytować kategorię wystarczy najechać na odpowiednią kategorię oraz kliknąć „Edytuj”.

Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do okna edycji w której znajdują się takie same opcje jak przy tworzeniu czyli: nazwa kategorii, uproszczona nazwa oraz ustawienia nadrzędności.

(Pola takie jak opis czy też miniatura nie mają większego wpływu na kategorię dlatego zostały pominięte).

zamówienia

Wszystkie zamówienia znajdziesz w sekcji „Zamówienia” w zakładce WooCommerce.

Każde zamówienia będzie zawierało: numer zamówienia, czas złożenia zamówienia, status oraz finalną kwotę na, którą zostało ono złożone.

Klikając w numer zamówienia zostaniesz przeniesiony do panelu z szczegółowymi informacjami zamówienia. W tym oknie znajdziesz takie informacje jak: dane do faktury, metoda wysyłki oraz płatności, zamówione przez klienta produkty, informacje na temat poprzednich zamówień klienta oraz okno w, którym możesz zmienić status zamówienia na np. W trakcie realizacji. Po lewej stronie znajduje się też sekcja w, której możesz wykonać akcję do zamówienia np. Wysłać szczegóły E-mailem do klienta.

Generowanie kodów rabatowych

By stworzyć kod rabatowy przejdź do sekcji „Marketing” oraz „Kupony”.

W tej sekcji będą się znajdować wszystkie kody rabatowe jakie już posiadasz na sklepie oraz możesz utworzyć nowy.

By utworzyć kod rabatowy kliknij w przycisk „Utwórz pierwszy kupon” lub przycisk u góry „Dodaj kupon”. Po kliknięciu zostaniesz przeniesiony do okna tworzenia kuponu.

W oknie tworzenia kupony możesz ustawić: kod kuponu, typ rabatu jaki ma przyznawać kupon, wartość kuponu oraz datę kiedy kupon ma wygasać.

W sekcji „Ograniczenia użytkowania” znajdziesz ustawienia kuponu takie jak: minimalna kwota zakupu, maksymalna kwota zakupu, produkty, która ma obejmować, produkty wykluczone z kuponu, wykluczone kategorie oraz marki jakie ma obejmować kupon.

Ostatnią sekcją są „Limity wykorzystania” jest to sekcja w, której możesz ustawić ogólny limit użyć kuponu oraz limit użyć kuponu na jednego użytkownika.

Konfiguracja przesyłek

By skonfigurować przesyłki musimy wrócić do ustawień WooCommerce

By stworzyć metodę przesyłki najpierw musisz stworzyć „Strefę wysyłki” by to zrobić kliknij przycisk ” Dodaj strefę wysyłki” lub przycisk u góry „Dodaj strefę”.

Zostaniesz przeniesiony do okna tworzenia strefy przesyłki w, której to możesz ustawić nazwę strefy, region na którym ma być dana przesyłka oferowana oraz dodać metodę przesyłki.

Klikając przycisk „Dodaj metodę wysyłki” pokaże się okno w, którym zostaną wyświetlone rodzaje przesyłki którą chcesz utworzyć np. Darmowa wysyłka lub wysyłka o płaskiej stawce czyli przesyłka, której ustawisz jakiś koszt.

Po wybraniu opcji „Płaska stawka” i kliknięciu kontynuuj pokaże się okno w, którym możesz ustawić nazwę metody wysyłki, status podatku orz koszt przesyłki. Po kliknięciu przycisku „Utwórz i zapisz” możesz już zakończyć tworzenie strefy wysyłki klikając przycisk „Zapisz zmiany”.

Jeśli posiadasz już stworzoną klasę wysyłkową możesz ustawić koszt danej metody przesyłki dla konkretnej klasy wysyłkowej.

Ustawienia wysyłki

By wejść w ustawienia przesyłki kliknij w napis „Ustawienia wysyłki”

W tym oknie znajdziesz takie opcje jak: kalkulator przesyłki na stronie koszyka, schowanie metody przesyłki przed wpisaniem przez użytkownika adresu oraz domyślny adres przesyłki. By zatwierdzić zmiany kliknij przycisk „Zapisz zmiany”.

Klasy wysyłkowe

By utworzyć klasę wysyłki przejdź do panelu „Klasy” oraz kliknij przycisk „Dodaj nową klasę wysyłkową”.

Po kliknięciu pokaże się panel tworzenia klasy wysyłki.

W tym panelu możesz ustawić nazwę klasy, uproszczoną nazwę, która nie może zawierać polskich znaków oraz spacji a także opis klasy. Po wprowadzeniu tych informacji kliknij przycisk „Utwórz”.

Ustawienie klasy wysyłkowej na produkt

By ustawić klasę wysyłkową danemu produktowi musisz wrócić do zakładki produkty oraz kliknąć przycisk „Edytuj” na dany produkt. 

W sekcji wysyłka możesz ustawić produktowi wcześniej utworzoną klasę. Klasy wysyłkowe są tworzone po to by ograniczyć dany produkt, który jest np. Bardzo ciężki do danej metody oraz kosztu wysyłki.

magazyn

By zobaczyć obecny stan magazynowy produktów kliknij opcję „Stan magazynowy” w sekcji „Analityka”.

W tym oknie pojawią się wszystkie produkty znajdujące się na sklepie oraz ich numer SKU, status oraz obecny stan magazynowy.

statystyka sprzedaży

Ogólne statystyki sklepu możesz znaleźć w sekcji „Analityka” oraz „Przegląd”.

Statystykę sprzedaży produktów oraz ilość wszystkich zamówień możesz sprawdzić w skecji „Produkty”.

Pełną statystykę przychodów, zwrotów, kosztów wysyłek oraz wiele więcej znajdziesz w sekcji „Przychód”.

Tworzenie Stron Internetowych Strony Internetowe Meble Integra Auto Serve Pepe Gym Mycie Kostki i Elewacji Usługi Pozycjonowanie Stron Projekty Graficzne Salon kosmetyczny Studio Piękna TOP-INSTAL Blog kampanie reklamowe Pakiety Jak Tworzyć Nowoczesne Strony WWW? Kiedy warto odświeżyć wizerunek w Internecie? Dlaczego Strona internetowa jest kluczowa dla rozwoju firmy? W tym artykule poznasz odpowiedź na to pytanie! Jak AI zmienia sposób projektowania stron internetowych?

Sprawdź co możemy zaoferować Twojej firmie

Czy jesteś gotowy, aby wynieść swoją firmę na wyższy poziom? Nasza agencja marketingowa specjalizuje się w dostosowanych rozwiązaniach, które pomogą Ci zdobyć przewagę na rynku i osiągnąć sukces!

Skorzystaj z darmowej konsultacji i dowiedz się, jak możemy pomóc Twojej firmie!

Ostatnie realizacje

Wisek Komputery

Wisek Komputery

Projekt WisekKomputery.pl miał na celu stworzenie przejrzystej i nowoczesnej strony internetowej, która skutecznie prezentuje ofertę serwisową oraz katalog produktów. Strona pełni funkcję informacyjną, dostarczając użytkownikom szczegółowych opisów usług i sprzętu bez opcji zakupu online. Kluczowe było zaprojektowanie intuicyjnego interfejsu, responsywnego designu oraz optymalizacja UX/UI i SEO, aby zwiększyć widoczność firmy i ułatwić klientom szybkie znalezienie potrzebnych informacji.

Enlingo

Enlingo

Projekt dla firmy Enlingo dotyczył stworzenia nowoczesnej strony internetowej dla szkoły językowej online, oferującej kursy angielskiego dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Celem było zaprojektowanie intuicyjnej platformy, która nie tylko skutecznie prezentuje ofertę edukacyjną, ale również umożliwia łatwy i szybki zapis na zajęcia online. Strona została zintegrowana z systemem rezerwacji Booksy.

Biotwinka

Biotwinka

Biotwinka.pl to internetowy sklep oferujący szeroki asortyment ekologicznych produktów, skierowany do osób poszukujących zdrowych i naturalnych rozwiązań dla siebie oraz swojego domu. W ofercie znajdują się produkty spożywcze, kosmetyki, środki czystości oraz artykuły dla dzieci i niemowląt.

Skontaktuj się z nami Tworzenie Stron Internetowych Kontakt Strony Internetowe Meble Integra Auto Serve Pepe Gym Mycie Kostki i Elewacji Usługi Projekty Graficzne kampanie reklamowe Pakiety Jak Tworzyć Nowoczesne Strony WWW? Kiedy warto odświeżyć wizerunek w Internecie? Dlaczego Strona internetowa jest kluczowa dla rozwoju firmy? W tym artykule poznasz odpowiedź na to pytanie!Jak AI zmienia sposób projektowania stron internetowych?

Jesteś zainteresowany?

Napisz do nas!

woocommerce

woocommerce

Pozycjonowanie Stron

Zacznij swoją podróż do sukcesu online!

Sprawdź nasze trzy pakiety usług, które pomogą Twojej firmie wyróżnić się w Internecie:

Masz specjalne potrzeby? Dostosujemy pakiet do Ciebie!
Kliknij poniżej i odkryj, co możemy zrobić dla Twojej firmy!